A béka marad

A biológiával kapcsolatos tévhitek, félismeretek, félreértések tisztázása.

Ötletek

Ha bárki bárhol lát, olvas olyasmit, amiről úgy gondolja, érdemes lenne foglalkoznunk vele, vagy csak választ keres valamilyen biológiával kapcsolatos kérdésre, írjon az ng (kukac) akg (pont) hu címre és igyekszünk utánajárni és foglalkozni a témával.

Creative Commons

Creative Commons Licenc

Utolsó kommentek

Koch tanár úr

2009.02.11. 15:43 - Nádori Gergely

Február 6-án meghalt Dr. Koch Sándor.

Egyetemi tanulmányaim során több olyan tanárom is volt, akiktől nagyon sokat tanulhattam és nem egy olyan is, akinek csak a tankönyvéből. A jó tanárok között is olyanok voltak többségben, akiktől az adott tantárgyról lehetett igazán mély és fontos tudást szerezni. Szerencsém volt viszont egy-két olyan ember óráit is látogatni, akiktől nem csak a biológiáról, hanem általában a világról is tanulhattam. Ilyen volt Koch Sándor is.

Véletlenül akadtunk rá, orvosi mikrobiológia speciál kollégiumot hírdetett és több csoporttársam is elkezdett járni hozzá. Aztán októberben már mondták, hogy az öreg fantasztikus és járjunk be mi is az órákra, nem sokkal később felajánlotta nekünk, hogy ha kedvünk tartsa menjünk vele beszélgetni a lakására is. Így lettem tagja a Sodrás-klubnak (merthogy a mondott lakás a Sodrás utcában volt). Mint később kiderült, ezzel egy régóta meglevő hagyomány részesésévé lehettem. Nem mi voltunk az elsők, akik hetente jártunk hozzá és talán az utolsók sem.

Koch tanár úr igazi tudós volt, úgy, ahogyan azt az ember kiskamasz korában elképzeli. Lakása tele könyvekkel, amiket szenvedélyesen szeretett (még a latin-magyar szótárról is tudott lelkesen beszélni). Ezek a beszélgetések szóltak biológiáról, Koch tanár úr életéről és úgy általában mindenről, ami fontos a világban.

Pár éve már én vittem hozzá a saját tanítványomat, hogy meséljen neki az orvosi kutatásról, amit nagy örömmel és sok-sok szeretettel tett meg.

Nagy szerencsém, hogy ismerhettem.

Itt ír röviden az életéről.
Itt pedig arról, amit éppen a világról gondol.
Érdemes mindkettőt elolvasni.

A bejegyzés trackback címe:

https://beka.blog.hu/api/trackback/id/tr71937053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2009.04.17. 23:27:41

Én is voltam egyszer Koch Sanyi bácsi lakásában, a doktori védésem bizottságában volt benne.
R.I.P.

noirp 2010.03.16. 13:12:06

Természet Világa-beli cikkeit ismertem, nagyon szerettem.
Sok ilyen tanár kéne...Nekem is csak 1 volt :-(
süti beállítások módosítása